ارسال بار از ترکیه به ایران مثل هر لاین حمل بار دیگری مشتریان زیادی در بین اهالی این دو کشور دارد. از مهم ترین دغدغه های مشتریان این لاین نیز دانستن هزینه ارسال بار از ترکیه به ایران است. حال اگر شما باری داشته باشید که حجم بالایی داشته باشد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. معمولا قیمت حمل بار در این قبیل مواقع از روی وزن بار بر اساس کیلوگرم تعیین می شود. در این مقاله از سایت اوراسیا کارگو با ما همراه شوید تا همه چیز را در خصوص کارگو ترکیه به ایران با شما عزیزان در میان بگذاریم.

هزینه کارگو ترکیه به ایران به فاکتورهای چندگانه ای بستگی دارد که بایستی همگی با هم بررسی شوند. ما در ادامه به موثرترین این عوامل اشاره می کنیم. پس همراه ما بمانید!

1- ماهیت و نوع بار:

اینکه بار شما در چه دسته کالایی قرار می گیرد و نیز چه نوع باری را شامل می شود در تعیین هزینه نهایی کارگو ترکیه به ایران بسیار موثر است. اگر بار شما در دسته مواد شیمیایی خطرناک باشد، شرایط خاص خود را برای حمل می طلبد. اما موضوع برای کالاهای عمومی و عادی راحت تر است. همچنین نوع بار نیز در این زمینه تعیین کننده است. از انواع مختلف بار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کارگو
  • فریت بار
  • خرده بار
  • اضافه بار
هزینه کارگو از ترکیه به ایران
عوامل موثر بر هزینه های کارگو از ترکیه به ایران

که هزینه حمل و ارائه خدمات در هر یک از آنها با هم متفاوت است. ما در مقالات پیشین سایت اوراسیا کارگو در خصوص خرده بار، فریت بار و… توضیحاتی ارائه داده ایم. جهت مطالعه به بلاگ سایت ما مراجعه کنید.

2- حجم و وزن بار:

حجم و وزن بار نیز به اندازه نوع و دسته کالایی آن مهم است. چرا که بار شما به اندازه ای که جا اشغال می کند یا سقف وزنی شرکت ارائه دهنده خدمات حمل بار را پر می کند، هزینه حمل می طلبد. در خصوص هزینه کارگو ترکیه به ایران دو فاکتور وزن واقعی و وزن حجمی تعیین کننده اند. وزن واقعی همان وزنی است که با ترازو به دست می آید. اما وزن حجمی فاکتوری است که از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است:

۶۰۰۰ / (طول × عرض × ارتفاع)

3- نوع بسته بندی بار:

بسته بندی بار وظیفه ای است که بر عهده شرکت حمل بار می باشد. در ارسال بار از ترکیه به ایران بسته بندی با وسایلی از قبیل جعبه‌‌های مقوایی، پالت چوبی و پالت پلاستیکی پیشنهاد می شود. هزینه هر یک از این انواع بسته بندی متفاوت بوده و در تعیین هزینه نهایی کارگو ترکیه به ایران تعیین کننده خواهد بود.

4- اینکوتِرمز کالا:

اینکوتِرمز همان مقررات بین المللی وضع شده برای حمل و نقل بین المللی است. جهت کسب اطلاعات در این خصوص به صفحه اینکوتِرمز 2020 مراجعه کنید!

مسیر حمل بار از ترکیه به ایران
مسیرهای حمل بار از ترکیه به ایران

5- مسیر حمل بار:

مسیرهایی که شما می توانید از طریق آنها باری را از ترکیه به ایران حمل کنید، عبارتند از: زمینی، هوایی و ریلی. هر یک از این مسیرها مزایای خاص خود را دارند و از نظر هزینه حمل بار نیز با هم متفاوت هستند. کارگو زمینی ترکیه به ایران کم هزینه ترین این مسیرها است. در عین حال سرعت بسیار مناسبی هم دارد و می تواند به عنوان یکی از بهترین راه های کارگو از ترکیه به ایران پیشنهاد شود. اما راه هوایی بسیار سریع تر بوده و طبعا از قیمت بیشتری برخوردار است.

6- هزینه های مجوز:

برخی از کالاها هستند که برای حمل و نقل بین المللی نیازمند مجوز هستند. همچون کالاهای آرایشی بهداشتی و… چنانچه مجوز خود را اخذ نکرده باشید، هیچ شرکت حملی حاضر به همکاری با شما نخواهد شد! اخذ این مجوزها هزینه هایی دارد که بسته به نوع کالای شما متفاوت است.

7- مبدا و مقصد حمل بار:

فاصله بین مبدا و مقصد یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده در تعیین هزینه کارگو ترکیه به ایران است. به طور مثال هزینه کارگو از آنتالیا به تهران با هزینه کارگو از آنکارا به تهران متفاوت است. البته این مورد از بدیهیات است و نیاز به توضیح اضافه در این مورد نیست.

8- نرخ ارز:

همانطور که می دانید ارز این روزها همواره در حال نوسان است و این موضوع به طبع بر روی هزینه کارگو از ترکیه به ایران تاثیر خود را می گذارد! تغییر و تحولات نرخ ارز و برخی از هزینه های حمل بار که به نرخ ارز وابسته است، تاثیر به سزایی بر هزینه نهایی کارگو ترکیه به ایران خواهد گذاشت. بنابراین پیش از انجام هر کاری از نرخ روز ارز مطلع شوید و بر این اساس برنامه ریزی کنید.

کارگو از ترکیه به ایران با اوراسیا کارگو
کارگو از ترکیه به ایران با اوراسیا کارگو

9- مقررات دولتی و هزینه های گمرک:

ترکیه و ایران مثل هر دو کشور دیگری، قوانین خاصی برای ورود و خروج کالا دارند که در تعیین هزینه های حمل بار بین این دو کشور موثر هستند. هزینه مقررات دولتی مانند هزینه مالیات یا گمرک در تعیین هزینه کارگو ترکیه به ایران بسیار تاثیر گذار است.

کارگو از ترکیه به ایران به همراه بیمه نامه

ارزش بار شما در بیمه کردن آن بسیار تعیین کننده است. این بر عهده شرکت حمل بار است که در امانت داری از بار شما کوشا باشد و به نسبت ارزش ریالی که بار شما دارد، نسبت به بیمه آن اقدام نماید. در این قبیل مواقع بهتر است شرکت های حمل بین المللی معتبر را برای حمل کالاهای خود انتخاب کنید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه بار با کارشناسان اوراسیا کارگو تماس بگیرید و از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید!

نکات مهم در کارگو ترکیه به ایران

در حمل بار از ترکیه به ایران حتما به موارد ذیل دقت کنید:

  • دو هفته پیش از انجام کار حمل بار از ترکیه به ایران، هماهنگی های لازم را انجام دهید تا در حین کار مشکلی از جهت نقل و انتقال کالاها پیش نیاید.
  • خدمات حمل کالا به صورت فریت بار صرفا برای افرادی انجام می شود که بلیط و پاسپورت مجاز دارند. همچنین در این روش محموله بار دو سه روز زودتر از شما (صاحب بار) ارسال می شود.
  • حتما چند روز پیش از اانجام کار با شرکت باربری تماس بگیرید و اطمینان پیدا کنید که مشکل خاصی برای حمل کالایتان وجود ندارد!
  • مطابق با قوانین گمرکی در ایران چنانچه ارزش کالای شما کمتر از 80 دلار است، مشمول عوارض گمرکی نمی شود.
  • بسته بندی بار شما از دو جهت اهمیت دارد: اول اینکه امنیت و سلامت بار شما را تضمین می کند و دوم اینکه چنانچه بسته بندی بار شما زیادی حجیم باشد، هزینه های اضافی را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین در این خصوص وسواس کافی به خرج دهید.

پاسخ بدهید

با من تماس بگیر
+
با من تماس بگیرید!
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp