ارسال بار به باکو یکی از سرویس های بسیار شلوغ و پرتردد در صنعت حمل بار کشور است که خدمات آن توسط شرکت های باربری زیادی در سراسر کشور ارائه می شود. هر کدام از این شرکت ها سیاست های کاری متفاوتی را اتخاذ کرده و با نرخ هزینه های مختلفی کار می کنند. برای اینکه بدانید قیمت ارسال بار به باکو بر چه اساسی از سوی این شرکت ها تعیین می شود، بایستی با مراحل مختلف حمل بار به باکو آشنا باشید و بدانید چه فاکتورهایی بر قبمت آن تاثیر گذار هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا هر دوی این مباحث را با هم بررسی کنیم.

توجه: ما پیشتر در مقاله ای با عنوان قیمت حمل بار به باکو نکات مهمی را در این زمینه عنوان کرده ایم. مطالعه این مطلب نیز ضروری است!

ارسال بار به باکو یک حمل بار بین المللی بوده که همچون سایر سرویس های باربری، از مراحل مختلفی برخوردار است. در ادامه این مراحل را با هم بررسی می کنیم و تاثیر هر کدام را بر قیمت ارسال بار به باکو به طور کامل شرح می دهیم. با ما همراه باشید!

1- انتخاب شیوه حمل بار:

همانطور که می‌دانید، شیوه‌ها یا راه‌های مختلفی برای حمل بار به کشورهای مختلف وجود دارد. که ارسال بار به باکو نیز از این قضیه مستثنی نیست. شما می‌توانید بارهای خود را از طرق زمینی و هوایی به باکو ارسال کنید. ارسال بار زمینی به باکو از دو روش حمل جاده‌ای با ماشین آلات سنگین و یا حمل با قطار ممکن است. ما در این مطلب بر حمل بار جاده ای به باکو متمرکز هستیم. اما در حالت کلی باید بدانید اینکه روش هوایی را برای ارسال بار به باکو برگزینید یا راه زمینی را، مستقیما بر قیمت ارسال بار باکو تاثیر می گذارد. به این صورت که روش هوایی از سایرین گران تر بوده و سرعت آن بیشتر است.

روش زمینی اما ارزان تر از هوایی است. در هر صورت چه روش جاده ای را برای حمل بار به باکو انتخاب کنید چه روش حمل با قطار را، هزینه های شما بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که روش هوایی را انتخاب کرده اید. اما در برآیند اگر بخواهیم بررسی کنیم، روش حمل جاده ای از این نظر که از نظر تایم حرکت ماشین ها منعطف تر بوده و سرعت بیشتری به نسبت حمل با قطار دارد، روش بسیار بهینه تری است. اینگونه شما هم بارتان را با سرعت قابل قبولی به مقصد می رسانید و هم قیمت ارسال بار به باکو برای تان بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مراحل مختلف ارسال بار به باکو
مراحل مختلف ارسال بار به باکو با اوراسیا کارگو

2- صدور بارنامه بین المللی معتبر:

بارنامه سندی حقوقی است که به نوعی قرارداد شما با شرکت حمل بار محسوب می‌شود. در این قرارداد قید می‌شود که شما بار با مشخصات موردنظر را به قصد حمل و به صورت موقت به شرکت باربری مورد نظر تحویل داده‌اید. تا آن را از نقطه A به B برای تان جابجا کند. شما نیز در ازای آن مبلغ X را به شرکت باربری می پردازید. صدور بارنامه یکی از مهم ترین مراحل حمل بار بین المللی بوده که یک هزینه ای هم از بابت صدور آن از مشتری دریافت می شود. دقت کنید که برخی از شرکت های باربری این خدمات را ارائه نمی دهند و مشتری را برای صدور بارنامه به دفاتر پیشخوان دولت ارجاع می دهند.

این باعث می شود مشتری یک زحمت اضافی را متقبل شده و مجبور شود شخصا قسمتی از کار را پیگیری کند. پس در زمان انتخاب مناسب ترین باربری جهت انجام ارسال بار به باکو حتما این فاکتور را در نظر بگیرید که شرکتی را انتخاب کنید که کار صدور بارنامه را نیز برای شما انجام دهد. اینگونه قیمت ارسال بار به باکو مقرون به صرفه تر از زمانی خواهد بود که کار صدور بارنامه را برون سپاری کنید. یعنی هم در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود. و هم از نظر مالی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

3- انجام کلیه امور گمرکی و ترخیص بار:

یکی از مهم‌ترین مراحل ارسال بار به باکو همین مرحله عبور از سد گمرک و انجام کارهای مربوط به ترخیص بار است. وقتی شما می‌خواهید باری را از کشوری به کشور دیگر حمل کنید (مثلا از ایران به جمهوری آذربایجان)، بایستی از گمرک هر دو کشور عبور کرده و بارتان را طب قوانین آن ها ترخیص نمایید. این کار هم یک روال اداری پیچیده دارد. و هم مشمول هزینه‌هایی در پروسه حمل بار می‌شود. شرکت باربری می‌تواند خود به نیابت از شما این مراحل را انجام داده و ما به ازای هزینه ها را برروی قیمت ارسال بار به باکو بکشاند. این برای شما از این جهت بهتر است که در زمان شما بسیار صرفه جویی می شود.

مهم ترین فاکتورها در قیمت ارسال بار به باکو
بررسی مهم ترین فاکتورها در قیمت ارسال بار به باکو در اوراسیا کارگو

یعنی نیازی نیست شما خود را درگیر روند اداری ترخیص بار در گمرک کنید. از سوی دیگر این کار نیازمند تجربه و دانش کافی ست تا بتوانید سریع تر کار ترخیص بار را تمام کنید. بنابراین بهتر است این کار به کسی بسپارید که بیشتر از شما تجربه داشته و می داند چه باری را از چه راهی ترخیص نماید. ما در اوراسیا کارگو با یک تیم مجرب و کار آزموده کلیه امور گمرک مربوط به مشتریان مان را انجام می دهیم و مقرون به صرفه ترین هزینه ها را برای این کار از مشتری دریافت می کنیم. جهت استعلام قیمت ارسال بار به باکو می توانید با تیم پشتیبانی اوراسیا کارگو در تماس باشید!

4- انتخاب ماشین آلات مناسب جهت حمل بار:

یکی دیگر از مراحل تعیین کننده در قیمت ارسال بار به باکو این است که شما بارتان را با چه ماشین‌هایی و چگونه ارسال می کنید. همانطور که می دانید ماشین آلات مختلفی در این زمینه کاربرد دارند که از این میان می توان به نیسان وانت، خاور، کامیونت، تریلی و… اشاره کرد. هر یک از این ماشین ها نرخ متفاوتی را در ارسال بار به باکو دارند. به عنوان مثال نیسان وانت جزو ماشین های سبک دسته بندی شده و حمل با آن ارزان تر از زمانی است که شما با کامیون یا تریلی بارتان را ارسال می کنید. شرکت باربری بایستی مناسب ترین ماشین را بر اساس نوع بار شما انتخاب کرده و به شما پیشنهاد دهد.

همانطور که می دانید ماشین باربری بر اساس نوع بارو رده وزنی و حجمی آن تعیین می شود. شرکت باربری بایستی ماشینی را برای شما در نظر بگیرد که علاوه سازگاری کامل با شرایط و مشخصات بار شما، مقرون به صرفه ترین گزینه نیز باشد. بنابراین در این مورد دقت بسیار به خرج دهید و مطمئن شوید ماشینی که برای حمل بار شما در نظر گرفته اند، مناسب ترین است. خوب است بدانید قیمت ارسال بار به باکو تا حدود زیادی بستگی به نوع ماشینی دارد که شما بار را با آن ارسال می کنید.

5- مشخصات بار شما (نوع بار، وزن و حجم بار):

مورد دیگری که در قیمت ارسال بار به باکو بسیار موثر است، مشخصات باری است که شما قصد ارسال آن را دارید. اولین نکته مهم در این خصوص، نوع بار است. اینکه بار شخصی است، تجاری و یا صنعتی متفاوت است. سپس وزن و حجم بار شما مهم است. بار شما خرده بار است یا عمده بار؟ همه این ها روی قیمت تاثیر گذار بوده و شرایط نهایی را رقم می زنند.

استعلام بهترین قیمت ارسال بار به باکو
استعلام بهترین قیمت ارسال بار به باکو در اوراسیا کارگو

چنانچه بار شما یک کامیونت کامل را پر کند، عمده بار محسوب شده و با یک ماشین دربستی حمل می شود. در این صورت هزینه ارسال بار طبیعتا بیشتر خواهد بود. اما اگر بار شما بخشی از کامیونت را پر کند و بتوان آن را به همراه بارهای دیگر ارسال کرد، جزو خرده بار محوب شده و قیمت ارسال بار به باکو برا آن مقرون به صرفه تر خواهد بود.

استعلام بهترین قیمت ارسال بار به باکو در اوراسیا کارگو

ما در اوراسیا کارگو بهترین قیمت ارسال بار به باکو را با مناسب ترین خدمات به شما مشتریان عزیز ارائه می دهیم. کافیست از طریق شماره تلفن ذیل با ما در تماس بوده و در خصوص بارتان از ما مشاوره کاملا رایگان دریافت نمایید!

پاسخ بدهید

با من تماس بگیر
+
با من تماس بگیرید!
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp